18 lipca 2014

RZYMSKIE ABC #1 CZYLI WYCIECZKA DO RZYMU KROK PO KROKU !

GDZIE JEDZIEMY NA WAKACJE? takie pytanie w marcu padło nie po raz pierwszy, ale z pewnością po raz ostatni. Zdecydowaliśmy się na RZYM i nie żałujemy naszej decyzji. Nie był to nasz pierwszy raz w tym mieście dlatego nie byliśmy nastawieni na zwiedzanie tylko i wyłącznie miejsc, na których skupiają się przewodniki. Mieliśmy możliwość swobodnego spacerowania i odkrywania wszystkich zakamarków Rzymu.

BILETY. Niestety nie trafiliśmy na 'okazję życia', zapłaciliśmy niecałe 600 zł od osoby w dwie strony, na ponad 3 miesiące przed wylotem - przy biletach do Londynu za 69 zł w dwie strony nie jest to żadnym, nawet najmniejszym wyczynem.  WIZZ AIR lata na lotnisko RZYM -FIUMICINO im. Leonarda da Vinci, które oddalone jest o 33 km od centrum Rzymu.

DOJAZD. Lotnisko oferuje możliwość skorzystania w zasadzie z każdego rodzaju transportu. Do centrum Rzymu można dojechać taksówkami, które posiadają stałe opłaty za podróż zarówno z lotniska FIUMICINO jak i CAMPINO. W grę wchodzą także autobusy czy busy, których ceny [podobno] zaczynają się już od 4 euro, a także kolejka, która dowiezie nas na DWORZEC TERMINI. My skorzystaliśmy z opcji ostatniej, kupiliśmy bilet w automacie na dworcu za 14 euro na pociąg, który w niecałe 30 minut, w komfortowych warunkach, bez żadnych przystanków dowiózł nas na dworzec Termini  -[można wybrać też tańszą opcję za 8 euro, ale podróż ciągnie się w nieskończoność ].

KOMUNIKACJA MIEJSKA. Ten twór rządzi się swoimi własnymi prawami. Rozkłady może i wiszą na przystankach, ale nikt ich nie respektuje. Autobusy jeżdżą jak chcą, co więcej kierowcy często zmieniają trasę, którą powinni jechać pomijając część przystanków. Metro ma [tylko] dwie linie, jest dość ciemne i brudne, ale za to jeździ bardzo często. Dzień w Rzymie jest bardzo męczący, najwięcej energii wysysało z nas słońce, dlatego bilet uprawniający nas do korzystania z komunikacji miejskiej niejednokrotnie stał się naszym wybawieniem. Najkorzystniejszą opcją jest kupienie BILETU 7 DNIOWEGO, za 24 euro. Bilet JEDNODNIOWY kosztuje 6 euro... zatem sami rozumiecie. Bilet ten ważny od momentu skasowania uprawnia nas do korzystania z każdego rodzaju komunikacji  dostępnej w mieście - zatem autobusy, tramwaje i metro były nasze.

NOCLEG. Dzięki pomocy znajomej z Włoch [polecamy jej bloga AUTOSTRADA DEL SOLE ] na 7 nocy zamieszkaliśmy w MAISON FLAMINIO - czyli przepięknym, nowo otwartym  BED & BREAKFAST położonym nieopodal mostu PONTE DELA MUSICA, po którego drugiej stronie znajduje się KOMPLEKS OLIMPIJSKI. Nasze przepiękne mieszkanko mieściło się na 4 piętrze w kamienicy przy ulicy PINTURICCHIO 89.

WSZYSTKIE ZDJĘCIA SĄ AUTORSTWA MACIEJA SZABLIŃSKIEGO

Obok naszego domu, na PIAZZA MANCINI znajdowała się pętla autobusowa i tramwajowa, co sprawiało, że dojazd do centrum zajmował nam naprawdę chwilę. Najlepszą trasą poruszał się tramwaj numer 2, który dowoził nas do stacji metra FLAMINIO, z którego dwa kroki dzieliły nas od zjawiskowego PIAZZA DEL POPOLO, z którego głośną i tętniącą życiem ulicą DEL CORSO dochodziło się do PLACU WENECKIEGO. Dawniej POPOLO stanowiło miejsce publicznych egzekucji, dzisiaj jest miejscem spotkań czy różnego rodzaju wystąpień ulicznych artystów. PIAZZA DEL POPOLO najpiękniej prezentuje się z tarasu znajdującego się w parku PINCIO.

Spacerując ulicą DEL CORSO dojdzie się również do FONTANNY DI TREVI, która niestety w chwili obecnej jest w kompletnym remoncie. Fakt ten jednak nie odstrasza turystów i maleńki plac wokół niej wypełniony jest po brzegi. Odbijając w połowie DEL CORSO w lewo dotrzemy do PLACU HISZPAŃSKIEGO (metro SPAGNA ) i obleganych przez turystów SCHODÓW HISZPAŃSKICH, do których prowadzi uliczka pełna ekskluzywnych sklepów odzieżowych. Tutaj pojawia się kolejne 'niestety' gdyż zarówno fontanna znajdująca się na placu jak i stojący na szczycie schodów KOŚCIÓŁ ŚW. TRÓJCY są szczelnie obudowane rusztowaniami, co skutkuje słabym tłem do zdjęć.

PLAC WENECKI to miejsce, w którym ilość turystów i samochodów przekracza znacznie dozwoloną liczbę na jeden metr kwadratowy. Nad placem góruje monumentalny OŁTARZ OJCZYZNY zbudowany z marmuru, który jest zarazem pomnikiem króla Wiktora Emanuela II i Grobem Nieznanego Żołnierza. Z jego tarasów podziwiać można panoramę Rzymu, która [ jeśli dopisuje pogoda] jest imponująca.

CIEKAWOSTKA
Na schodach prowadzących do OŁTARZA, a także na wszelkich możliwych murkach znajdujących się na jego terenie nie można siadać. Jeśli tylko ktoś przysiadzie nawet na chwileczkę nagle zaczynają rozbrzmiewać dźwięki gwizdków, za pomocą których policjanci dają do zrozumienia 'wstawaj albo Twój los będzie przesądzony' :P.

OŁTARZ OJCZYZNY otoczony jest z jednej strony FORUM TRAJANA, którego zwiedzanie jest darmowe, a na jego terenie grasuje zgraja przebiegłych LEGIONISTÓW RZYMSKICH, którzy w niezwykle umiejętny sposób wyciągają od turystów pieniądze. Poniżej zauważycie, że nie trudno mnie omamić :P Przynajmniej mam fajną pamiątkę. Z drugiej strony OŁTARZ otoczony jest znanym wszystkim FORUM ROMANUM, o którym więcej napiszę w drugiej części RZYMSKIEGO ABC.

Następna część obfita będzie w fotografie z całego naszego wyjazdu, a także dużo praktycznych porad dla wszystkich, którzy wybierają się do RZYMU. Całusy.

19 komentarzy:

1. ach jaka piękna sukienka w czerwone kropy!!!Napisz proszę skąd?

OdpowiedzUsuń
  2. Przepiękne zdjęcia, świetnie przygotowany post;) Aż chcę się czytac i oglądać takie posty jak Twoje;)

Pozdrawiamy z Londynu Łukasz i Piotr

3. szacun dla brata, foty miazga

OdpowiedzUsuń
  4. przepiękne zdjęcia! Zazdroszczę, Rzym jest piękny! Hotel mieliście piękny! ;)
    A z tą miejską komunikacją to całkiem podobnie jak u nas ;d

5. Ten post to istna perełka - warto przeczytać,do tego piękne zdjęcia i piękna dziewczyna :)

OdpowiedzUsuń
  6. Patrzac na Twoje zdjecia nabralam jeszcze wiekszej ochoty do tego by kiedys odwiedzic to miejsce ! Cudne !

7. Wow! Oddałaś wszystko genialnie! Bravissima :)

8. Paula co jedliście w Rzymie, co polecasz?
    Pozdrawiam Asia.

9. Nice pics!:)))xx
    Bianka

OdpowiedzUsuń
  10. boskie foty kochana,Rzym jest cudowny:)

11. Fenomenalna wycieczka, fenomenalne zdjęcia, pozazdrościć. Włochy są cudowne!

www.katsuumi.pl

OdpowiedzUsuń
  12. Zdjęcia świetne, robią wrażenie! :-)) We Włoszech jeszcze nie byłam, ale mam nadzieję, że kiedyś je odwiedzę :))

13. muszę w końcu sie wybrać do Rzymu, bo jak jestem we Włoszech, t zawsze wybieram inne miejsca.

PS sukienka w kropki mnie powaliła <3

OdpowiedzUsuń
  14. My Ci tego brata chyba porwiemy :) boskie foty :)

15. Autobus z lotniska FIUMICINO do centrum kosztuje 5 euro, a jak kupujesz od razu bilet powrotny płacisz 8 euro (czyli 4 euro w jedno stronę) :) Ja właśnie tak się dostałam z lotniska do centrum Rzymu. Autobusy są wygodne, bardzo często kursują i nie ma kolejek. Niestety sporo przepłaciliście wybierając pociąg :/

Odpowiedzi
    1. Tak nam polecili znajomi :( człowiek uczy się na błędach ! dzięki za info, następnym razem zabiorę się autobusem ;P

Usuń

KOKORINOO dziękuje i pozdrawia !